Ik vergelijk investeren in online zichtbaarheid door het inzetten van content marketing wel eens met gaan vissen.
Ik zag niet snel genoeg resultaat
Als kind nam mijn opa me af en toe mee. Ik herinner me dat hij alles goed voorbereidde, ik uiteindelijk enthousiast mijn hengel mocht uitgooien, en ik daarna maar een beetje zat te wachten… eindeloos leek het wel. Opa probeerde me bij te brengen om geduld te hebben. Maar ik haakte af, omdat het me te lang duurde en ik niet snel genoeg resultaat (een gevangen vis 😉 zag.
Geduld hebben om de vis te vangen
Net zoals bij het vissen is online zichtbaarheid ook een kwestie van geduld, doorzettingsvermogen en investeren. Het vraagt een goede voorbereiding. Een visser gaat zelden zomaar ergens aan de waterkant zitten om op goed geluk zijn hengel uit te werpen. Een goede voorbereiding en plan van aanpak vergroten de kans op succes! En dan is het inderdaad geduld hebben om je “vis” te vangen. En de aanhouder wint. Zo keerde opa ook altijd weer met een vis terug naar huis.
Duurzame relatie opbouwen
Als je duurzame relaties wil opbouwen, gebaseerd op kwaliteit en authenticiteit heb je ook geduld nodig. Daar kunnen maanden (en soms zelf jaren) overheen gaan. Het vraagt tijd.
Je gaat dan wel voor online zichtbaarheid die gedegen, betrouwbaar en eerlijk is. En niet om snel iets te “vangen” of om eenmalige hoogtepunten.
Wordt jouw geduld ook op proef gesteld?