Mijn advies is steeds om 2 Social Media kanalen actief te gebruiken. En die 2 kanalen te kiezen die je zelf ook prettig vindt. Anders houd je het niet vol om actief te blijven. Als ik het heb over actief blijven, dan heb ik het niet enkel over content posten, al dan niet vooraf gepland via een social management tool, maar ook over de nodige interactie (lees: oprechte aandacht!). En onder interactie versta ik niet het liken van een reactie. Maar een gesprek aangaan met je volgers door actief te reageren op reacties, terug te praten.
Alles wat aandacht krijgt groeit
Daarnaast spreekt ieder platform zijn eigen taal. Afhankelijk van de frequentie waarop je post, kan het best wat tijd kosten om zowel je visuals als caption aan ieder platform aan te passen.
Ik startte vorig jaar actief met LinkedIn en Facebook (zakelijk). Gaandeweg ontwikkelde ik echter een grote liefde voor Instagram. Hierdoor verwaarloosde ik Facebook (zakelijk) steeds meer. En gezien ik er geen aandacht geef, krijg ik er ook nauwelijks nog aandacht terug.
Does it spark joy?
Door mijn antwoord op de vraag over Facebook “Does it spark joy?” waarop ik duidelijk nee zeg én onder het motto “Practice what you preach”, besloot ik deze week te stoppen met het actief plaatsen van berichten op mijn FB zakelijke account.
Ik richt mijn FOCUS nu op LinkedIn en Instagram waar mijn doelgroep ook aanwezig is. Deze kanalen bezorgen me ook de meeste VERBINDING en PLEZIER in mijn online zichtbaarheid.
Voor welke kanalen heb jij gekozen en waarom? Laat het me hieronder weten.