Marketing draait om aandacht! Je hoopt met je online zichtbaarheid de aandacht te krijgen van je volgers of prospects. En je bent natuurlijk niet de enige in het online landschap die aandacht vraagt. Om die aandacht te krijgen moet je investeren in goede en dus waardevolle content én net zo belangrijk naast aandacht vragen, ook aandacht geven!
Praat terug
Het houdt niet op met het maken van mooie visuals en goede teksten. Het is net zo belangrijk om echt aanwezig te zijn op social media door oprechte aandacht te geven of beter gezegd terug te praten.
Terugpraten…dat is wat social media sociaal maakt!
Breng tijd door op social media platforms
En om betrokken te kunnen zijn zal je naast het posten (=aandacht vragen), ook tijd moeten doorbrengen op de social media platforms, persoonlijkheid in je berichten moeten stoppen en meepraten (=aandacht geven).
Interactie
Zorg voor interactie. Reageer op reacties, praat terug. Wil je aandacht, geef dan ook aandacht.
Succes in ieder geval met het optimaliseren! Zie ik je op dat #onlinepodium?
INDRA