Wil je weten welke social tactieken het meest effectief zijn?
Ik deel elke week een tip met je…?Ben je er klaar voor dat online podium op te stappen?
Online podium
Wil je als ondernemer een plek op het online podium krijgen én behouden, dan zal je naast mijn eerdere tips waaronder het zorgen voor herkenning en het verdelen van waardevolle content, ook moeten zorgen voor continuïteit. Afhankelijk van je doel, doelgroep en kanaal bepaal je je minimale frequentie.
“Alles wat aandacht krijgt groeit.”
Ik zie veel ondernemers enthousiast starten met hun online aanwezigheid, maar na verloop van tijd steeds minder zichtbaar worden. Vaak door een gebrek aan tijd, inspiratie én aandacht!
Om het makkelijker te maken je continuïteit te garanderen, kan je kiezen uit vele onlineapplicaties waarmee je je posts kan voorbereiden en plannen. Ik gebruik hiervoor bijvoorbeeld Buffer. Zo heb je je basis aan zichtbaarheid altijd gegarandeerd. Deze basis kan je dan wekelijks aanvullen met spontane posts zoals het delen van bestaande content (30%), je backstage momenten (20%) en de promotie van je dienst/product (10%).
Naast deze praktische online tools is het opmaken van een contentkalender ook heel handig en belangrijk. Hier kom ik in een latere post zeker nog uitgebreid op terug.
Succes met het optimaliseren! Zie ik je op dat #onlinepodium?
INDRA