Je investeert best veel tijd in je online zichtbaarheid. Dan wil je natuurlijk ook weten of je inspanningen het gewenste resultaat opleveren en bijdragen aan het succes van je bedrijf, toch? Om dit te kunnen meten, moet je natuurlijk eerst weten WAT je wil bereiken 😉
Waarom wil je online zichtbaar zijn?
Ik start de opzet van een duurzaam online marketing plan met mijn klanten steeds met het formuleren van het marketing doel. Wat wil je bereiken? Waarom wil je online zichtbaar zijn? Om die doelstelling vervolgens SMART te maken.
Investeer tijd om hier voor jezelf een antwoord op te formuleren. Gebruik hiervoor de volgende aandachtspunten.
Maak het SMART
- Specifiek: maak je doel ondubbelzinnig en duidelijk.
- Meetbaar: meten is weten.
- Acceptabel: sta er zelf achter en geloof in de doelstelling.
- Realistisch: zorg voor een uitdaging, maar hou het realistisch!
- Tijdsgebonden: stel concrete deadlines voorop.
Tijd voor actie
Dit doel zetten we dan om in (online) acties. Acties die tot de gewenste resultaten moeten leiden. Tussentijds evalueren we de resultaten zodat we weten of we de goede richting uitgaan en/of moeten bijsturen. Zo blijf je continu verbeteren.
Heb jij SMART wat je wil bereiken met je online zichtbaarheid?
Pingback: seo link building service india