Vind je het moeilijk om te zorgen voor continuïteit in je online zichtbaarheid (door drukte, gebrek aan inspiratie, andere prioriteiten…), dan helpt het je wellicht door wekelijks op een vast moment een blok in je agenda te plannen waarin je content creëert. En deze afspraak met jezelf zo heilig beschouwt als een afspraak die je maakt met je klant. Niet altijd makkelijk om je aan een afspraak met jezelf te houden, maar het werkt wel.
Voordelen van een content creatie dag
Het plannen van een content creatie dag (in combinatie met het gebruik van een contentkalender 😉 levert je volgende voordelen op:
- Het voorkomt last minute stress.
- Focus zorgt voor inspiratie & flow.
- Je kunt content voorbereiden en inplannen.
- Door continu te communiceren, blijf je onder de aandacht.
- Je werkt efficiënter en houdt zo tijd over.
- Je houdt een goed overzicht, dit geeft rust.
Gebruik een Social Media Management Tool
Schrijf je berichten op in je geplande blok voor bijvoorbeeld de komende drie weken en plan die allemaal in via je Social Media Management tool (zelf gebruik ik voor mijn klanten en mezelf Buffer & Planoly). Je hebt er dan tot moment van publicatie geen omkijken meer naar en je hebt je tijd efficiënt ingezet.
Vergeet de interactie niet
Belangrijke note: Vul je vooraf geplande berichten ook aan met spontane berichten. En vergeet niet dat online zichtbaarheid niet alleen draait om aandacht vragen maar ook om aandacht geven. Zorg dus voor interactie na publicatie van je berichten!
Plan jij wekelijks op een vast moment een content dag of heb je een andere manier die het best bij jou werkt?