Realize that reach and influence are not at all the same thing
“Realize that reach and influence are not at all the same thing.
You can’t take impressions to the bank. You have to influence hearts and minds to glean a business benefit from social media. And impressions are cursory.
Engagement is what generates demand for more of what you offer the world.
Always be growing. “
Dit rake bericht van Mike Philips kwam ik tegen op LinkedIn en bleef hangen! Het bereik van een post is inderdaad ‘maar’ een getal. Terwijl we hier wel vaak op focussen.
Waar het uiteindelijk om gaat is de IMPACT die je maakt met je bericht. De verbinding die je creëert door jezelf te zijn en te laten zien. De ander te inspireren. En te raken.
Klanten vragen me wel eens of ze een bericht met laag bereik niet beter van hun tijdlijn kunnen halen. “Mijn bericht had ‘maar’ een bereik van 200. En 1 like. Zal ik het niet beter weghalen?”
Tuurlijk niet! Stel je eens een ruimte voor met 200 mensen! 200! Zie je het voor je? Dat is toch geen ‘maar’.
Daarnaast wil het niet zeggen dat als je bericht geen interactie krijgt, het niet gelezen wordt. Of dat je er niemand mee raakt.
Regelmatig verkoop ik tickets voor mijn workshops aan voor mij nog onbekende klanten. En blijkt achteraf dat ze me soms al meer dan een jaar volgen. Weten precies wat ik aan content deel. Maar nooit reageren.
Dus helemaal eens met Mike Philips. Bereik en impact zijn niet hetzelfde!
Wat is jouw ervaring hiermee?